pondělí 30. března 2020

Český jazky 30. 3. - 3. 4.

Zdravím všechny,
věřím, že jste všichni v plné síle a zdrávi. Máme tady další týden, kdy nemůžeme pracovat společně ve škole. Nejprve  bych chtěla POCHVÁLIT všechny ty, kteří splnili úkoly z minulého týdne a poslali vypracovaná cvičení. Díky nim jsem mohla zjistit, co vám nejde. Měli jste problém s určováním slovesa být, kdy je plnovýznamové, nebo sponové.

Jen na zopakování:

Sloveso být je plnovýznamové, když jej můžete nahradit jinými plnovýznamovými slovesy např. existuje, nachází se, stojí
- uváděli jsme si př. U školy je  (nachází se) cesta.

Sloveso být je sponové, když je ve spojení nejčastěji s podst. jm. nebo příd. jm. (i zájm, číslovka) např. Orel je dravec. Jana nebyla rozhodnutá. Petr bude studentem medicíny.

Cvičení na následující týden:

1. Do školního sešitu opište věty a zakroužkujte slovesa být, která jsou plnovýznamová (jako tomu bylo ve cv. v PS) a vlnovkou podtrhněte přísudky slovesně jmenné. (Ofoťte, pošlete, opravím a pošlu zpět, ať si můžete opravit)

Už jsem rozhodnutý. Karel není doma. Jirka je už od pátku na horách. V pondělí jsem nebyl ve škole. Od ledna bude primářkou na dětském oddělení. Už jsi u nás nebyl dva roky. Marek je už týden nemocný.

2. Opakování velkých písmen (vždycky se hodí)
PS str. 32 cv. 1, 2, 3  str. 33 sv. 4   - na zopakování si pročtěte i teorie a oproti zadání, že máte podrhnout slova, která začínají velkým písmenem, tak je prosím NEPODTRHÁVEJTE, ALE ZAKROUŽKUJTE POČÁTEČNÍ PÍSMENO, KTERÉ MÁ BÝT VELKÉ. (opět ofoťte, pošlete, opravím a pošlu zpět, ať si můžete opravit)

Držím palečky a těším se na vaše vypracovaná cvičení. Pokud bude s něčím problém, tak pište.

Mějte se moc hezky.
Renáta Bečková 😉


Žádné komentáře:

Okomentovat