neděle 7. června 2020

Učivo matematiky od 8. 6. do 12. 6.


Zdravím všechny!
Tento týden se s některými uvidím ve škole, už se na vás moc těším a mám pro vás připravené sladké odměny za slovní úlohy.
Slovní úlohy na poměr vám šly skvěle, jste moc šikovní! Tento týden se budeme věnovat postupnému poměru, budeme jej krátit, rozšiřovat i řešit slovní úlohy.
1. Podívej se na videa, kde je vysvětleno, co je to postupný poměr, jak se krátí a rozšiřuje a jak se dělí v postupném poměru
https://www.youtube.com/watch?v=GQnt3ZNTc80 – zde je vysvětleno, co je postupný poměr a jak ho krátíme a rozšiřujeme
https://www.youtube.com/watch?v=l3OU0t6PqXM – rozdělení v daném poměru

2. Zápis do sešitu (piš to, co je modře)
Postupný poměr
-         Poměr, který má více než 2 členy např. 1 : 4 : 5 nebo 2 : 7 : 9 : 8
-         Krácení postupného poměru – najdeme společného dělitele všech čísel v poměru
např. 14 : 28 : 42(společný dělitel 7) = 2 : 4 : 6 (společný dělitel 2) = 1 : 2 : 3 (základní tvar)
-         Rozšiřování postupného poměru – všechna čísla v poměru násobíme stejným číslem
např. 5 : 7 : 11 = 15 : 21 : 33 (rozšířili jsme číslem 3)
-         Rozdělení v daném poměru – 50 bonbónů rozdělíme mezi 3 děti v poměru
      5 : 2 : 3
5 + 2 + 3 = 10 dílů
1 díl …. 50 : 10 = 5 bonbónů
1. dítě …5 dílů …..5 . 5 = 25 bonbónů  
2. dítě…2 díly…2 . 5 = 10 bonbónů
3. dítě…. 3 díly …. 3 . 5 = 15 bonbónů

3.  Do sešitu vypracuj uč. str. 93/2, 4, 6 kontrolu si proveď na str. 147

4. PS str. 37/ 2 a) až e)
37/3 a) až f) – příklady se zlomky jsou dobrovolné, jsou vysvětleny v prvním videu (kdo je vyřeší má u mě bonbón)
37/4 – postup je ve druhém videu, jen připomínám, že součet všech úhlů v trojúhelníku je vždy 180 ° (určení typu trojúhelníku je dobrovolné)

5. A na závěr zase jedna slovní úloha pro pobavení (vyřeš do sešitu)
Zuzanka pracovala jako barmanka v podniku „Sk8 is Gr8“. Jednoho večera přišel za ní na bar mírně podnapilý chlápek a chtěl si dát speciální míchaný nápoj. Řekl barmance instrukce: „Holka, chci to do půllitru. Chci tam banánový džus, kofolu a kafe. To vše v poměru 5:2:3.“ Barmanka se podivila, ale náš zákazník, náš pán. Dala se do výroby. Když se chlápek objevil podruhé, žádal klíčky od WC.
Vypočítej kolik ml daných nápojů bylo v koktejlu?
Nápověda:  zákazník chtěl 0,5 l nápoje, 1 l = 1 000 ml

Cvičení z PS a slovní úlohu ofoť a pošli do 12. 6. (pokud budeš mít už hotovo, můžeš vzít v úterý do školy). Pozor – pracovní sešity nevyhazovat, budete odevzdávat spolu s učebnicemi, abychom příští školní rok mohli dodělat, co nám cbybí!!!!

Toto je poslední učivo, které v tomto školním roce budeme takto na dálku společně probírat. Moc vám děkuji za perfektní spolupráci, byli jste skvělí.

Mějte se hezky a snad brzy na viděnou! Get.

Žádné komentáře:

Okomentovat